Biuletyn Informacji Publicznej

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Lubartowie

Logo - Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Lubartowie

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Lubartowie (Parkowa 6, 21-100 Lubartów, tel: 81 8552096, email: pgk@pgk.lub.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Lubartowie.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: .

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-06-15.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Zygmunt Osiak, e-mail: pgk@pgk.lub.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 818552096. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa i BIP są częściowo zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-10-01. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna

Adres

    • woj. lubelskie
    • powiat lubartowski
    • gmina lubartów
    • miasto Lubartów
    • ulica Parkowa 6
    • kod pocztowy 21-100

Parking

    • Nie mamy wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
    • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 10 metrów.
    • Parking jest bezpłatny.
    • Parking zlokalizowany po wschodniej i północnej stronie budynku biurowego. Parking wykonany z kostki brukowej oraz płyt ażurowych. Na 10 ogólnodostępnych stanowisk postojowych.

Pies asystujący

    • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
    • Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników.
    • Zapewniamy wodę dla zwierzaka.

Wejście do budynku

    • Do wejścia prowadzą schody.
    • Przy schodach znajduje się poręcz.
    • W związku z umiejscowieniem Kasy na parterze budynku do której prowadzą schody wejściowe płatności mogą być realizowane w Banku Pekao S.A. Występuje możliwość załatwienia spraw telefonicznie bądź mailowo jak również możliwość umówienia się z pracownikiem na parterze budynku.
    • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
    • Otwierają się na zewnątrz.
    • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
    • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
    • Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
    • Skorzystaj z dzwonka przy drzwiach.
    • Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.
    • Osoby niemogące skorzystać z wejścia głównego proszone są o kontakt telefoniczny, mailowy lub poprzez przywołanie pracownika.

Przestrzeń za wejściem

    • Za zewnętrznymi drzwiami wejściowymi po prawej i lewej stronie znajduje się poręcz usytułowane wzdłuż 5 stopni prowadzącymi do drzwi wewnętrznych parteru biura. Na wprost drzwi wewnętrznych znajduje się biuro Zarządcy cmentarza, po prawej stronie od wejścia mieści się klatka schodowa do góry, prowadząca m.in. do sekretariatu i gabinetu Prezesa Zarządu. Za klatką znajduje się KASA, a na wprost od niej w odległości ok 5 metrów znajdują się drzwi do Działu obsługi klienta. Przed nimi po prawej stronie są dwie toalety. Za drzwiami DOK znajdują się 2 stopnie prowadzące w dół.
    • Plan dotykowy rozmieszczenia pomieszczeń znajduje się - Brak
    • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
    • Punkt obsługi znajduje się parterze budynku - KASA, Dział Obsługi Klienta zlokalizowany jest na końcu korytarza, 2 stopnie poniżej parteru

Ciągi poziome

    • Wszystkie korytarze są niedostępne dla osób na wózkach.

Ciągi pionowe

    • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów.

Schody

      • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.

Pomieszczenia

    • Pomieszczenia nie są dostępne dla osób na wózkach.

Łazienka

    • Łazienka znajduje się na parterze budynku, przed wejściem do Działu Obsługi Klienta.
    • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
    • Szerokość otworu wejściowego wynosi 70 centymetrów.
    • Nie ma pochwytów przy ustępie.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Język migowy

PGK na chwilę obecną nie oferują możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego oraz asysty dla osób z niepełnosprawnościami.

10. Aplikacje mobilne

Aplikacje mobilne

  • brak

11. Informacje dodatkowe

Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych
Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
Po prawej stronie ekranu znajduje się przycisk „Ułatwienia dostępu”
a w nim przyciski do:

  • zwiększenia tekstu
  • zmniejszenia tekstu
  • przełączenia na styl szary
  • włączenia wysokiego kontrastu
  • włączenia trybu negatyw
  • włączenia jasnego tła
  • zmianę fontów